Saturday 5 January 2013

Sup ketam...yummy!

Assalamualaikum...

Afternoon peeps..
hye..mkn aper arini?  mkn sokmo la nurul ni..huhu. Abih, nk buek camno dh selera tgh menggebu, mkn ajer la..kan? hehe..biarpun pipi dan badanku mcm dh terkena serbuk penaik *nk ckp ayat klise letewww* tp seleraku lgsung xp'nah padam..alhamdulillah :D

Apatah lg klu mak yg masak..hah, yang ni mmg aku kalah..serender abis. Aperpn mak msak msti super duper sdapppp..biasa la air tngan mak kan..chef pn xleh lawan. Ni nk citer psai ketam plak ni..ehhh..ehhh, jgn tkar chanel anda, ni bkn nasional geographic hokeyy..ni blog cik yuyu farida.Aikk.. Sejak ble plak tkar nama ni, eishh..cam sdap jer bnyinyer, hehe..perasan nk jd yuyu zulaikha *ehh..tak la tipu jer* hehe..

Alkisahnyer..eishh, cam tulis cerpen klasik plak..kih3. Kt umah my mum mmg xsah klu xder ketam, coz adik2 ku yg comel lg cun kt umah tu suka sggttt mkn ketam ni.. *adk2 ku sila blanjer your sista yg bajet cun ini* haha... Dek krn selalu sgt bli ketam, mak aku pn dh x tau nk msak aper lg ngan cik ketam ni, dh abis skill dh *cool mak*.. goreng b'lda sudah, msak lomak cili api pn sdah pndek kte mcm2 la sudah...sudah cukup, cukup sudah...ehh..ehh t'nyanyi plak *sengal aihh* :p

Last2 mak aku pn tnyer la princess dia yg sulung ( aku leteww ) *haha..xabis2 perasan*. Aku pn suggest la my mum, "buat sup la mak". "Sdap ker?" konpius jer soklan mak aku.. "try dlu mak" dgn suara gediks ala2 mnja cam kcing giteww, dgn harapan mak akn masak sup tu..huahaha. And last, my mum pn try la wak sup ketam *syg mak*, dh jd sup ko cik ketam yerr..muahehehe. Hasilnyer, slurrrrpp...tak hengat beb! Paling best, sume family suka..licinnn satu periuk, sentap aku sesaat..kih3





Taraa.. hehe, ni pic yg pakcik google pnyer. xsmpat nk snap pic sbb sdap x hengat, hahhaa. Memandangkan sume ahli keluarga menggemari menu ini *cam bese, ayat skema harus ader* :p my mum said "nnt mak masak lg yer". Hahh..aper? salah dgr ker? ahks, double wowww! satu2nyer statement drpd mak yg dtunggu2 oleh cik kiah ni..yahoo!, thanks mum, syg mak lebey la...hehe. 


Lot of love..xoxo 


  

 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...